Zdrowe odżywianie jest na topie!

5527cf81547b9

Zdrowe żywienie jest na topie. Zagadnienia związane z gotowaniem, zdrowym jedzeniem czy superfoods to najgorętsze tematy w mediach, Internecie czy prasie. Merytoryczne blogi ekspertów, opinie i artykuły dietetyków oraz kulinarne programy pomagają nam pojąć sens mody na zdrową kuchnię i uczą kształtowania właściwych nawyków żywicowych. W Internecie coraz łatwiej o dostęp do ciekawych treści i najnowszych rozwiązań, ułatwiających dbanie o siebie. Wykorzystajmy to i zmieńmy nasze życie na lepsze.

Zdrowa dieta jest podstawą, która zapewnia nam zdrowie i dobre samopoczucie. Prawda, znana nie od dziś, ze „Jesteś tym, co jesz”, z każdym dniem otrzymuje kolejne dowody naukowe potwierdzających jej słuszność. Dzisiejsze społeczeństwo stawia dziś na zdrową kuchnię i racjonalne odżywianie. Dzięki coraz większej świadomości o wpływie diety na zdrowie, częściej dokonujemy przemyślanych wyborów. Zaglądamy na lokalne bazary w poszukiwaniu regionalnych lub ekologicznych warzyw i owoców. W sklepie czytamy etykiety opakowań i wybieramy te o pewnym składzie i wysokiej jakości. Jesteśmy świadomi tego, że zdrowie, które od zawsze było nadrzędną wartością, zależy od nas samych.

Racjonalne żywienie zaspokaja najważniejsze potrzeby organizmu. Powinno być zatem zbilansowane, dopasowane do wieku, płci i naszej aktywności fizycznej. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć żadnego produktu spożywczego. Warzywa, owoce, mięsa, nabiał czy produkty zbożowe dostarczają innych, cennych substancji. Dlatego dietę powinniśmy przede wszystkim urozmaicać. Tylko bogaty w różnorodne produkty jadłospis będzie obfitował w cenne substancje, zapewniające prawidłowy rozwój oraz funkcjonowanie organizmu. Zetem w naszym codziennym menu powinny pojawić się:

  • Pełnoziarniste produkty zbożowe, dostarczające błonnika pokarmowego, który reguluje pracę jelit, oczyszczają organizm z toksyn oraz wspierającego odchudzanie.
  • Warzywa oraz owoce, dzięki którym wzbogacimy jadłospis w cenne antyoksydanty (witaminy A i C, likopen, karotenoidy, flawonoidy) oraz pektyny i enzymy.
  • Chudy nabiał oraz mleko, to źródła białka, wapnia i fosforu.
  • Ryby, które dostarczą pełnowartościowego białka oraz cennych kwasów omega 3 i jodu.
  • Mięsa i jaja będące źródłem białka, kolagenu, lecytyny, żelaza i niezbędnych aminokwasów.
  • Nasiona roślin strączkowych, bogate w roślinne białko, błonnik pokarmowy oraz węglowodany złożone.
  • Tłuszcze roślinne, które znajdziemy w oleju rzepakowym, lnianym i oliwie z oliwek, a także miękkiej margarynie, orzechach, migdałach i nasionach.
  • Średniozmineralizowana woda. Wypijanie przynajmniej 1,5 litra dziennie to podstawa zbilansowanej diety.

Od naszych decyzji i dokonywanych wyborów zależy ostateczny wygląd diety, a co za tym idzie zdrowie i samopoczucie. Pamiętanie o wszystkich zasadach racjonalnego żywienia nie przysparza więcej problemu. Gorzej jest z wdrażaniem ich w życie. Pilnowanie regularności jedzenia, dbanie o jakość codziennego menu czy właściwy dobór produktów, to zadania które często nas przerastają. Łatwo wtedy o porażkę w drodze do lepszego odżywiania. Na szczęście Internet proponuje ciekawe i praktyczne rozwiązania dla osób pragnących kontrolować swoje żywienie. Jednym z bardziej pomysłowych rozwiązań je dietetyczna aplikacja żywieniowa DietMap. Program oferuje zbilansowane i skuteczne diety odchudzające na 3, 4 lub 5 posiłków. Wszystkie z nich zostały ułożone przez wykfalifikowanych dietetyków. Oprócz planu żywieniowego diety tradycyjnej, dla wegetarian, diabetyków czy osób na diecie bezglutenowej program stwarza użytkownikom także możliwość wygenerowanie diety redukującej masę ciała. Wybór jest po naszej stronie i w każdym momencie, na nasze życzenie może ulec zmianie. Dzięki wielu funkcjom (dodawanie produktu czy własnej potrawy, wymiana posiłku, dania a nawet całego dnia diety) każdy użytkownik aplikacji DietMap będzie mógł swobodnie zarządzać otrzymanym planem żywieniowym i dopasowywać go do swoich preferencji. Program będzie kontrolował wszelkie modyfikacje i nie pozwali, aby zaburzyły one podstawowe założenia diety lub wpłynęły niekorzystnie na skuteczność odchudzania. DietMap jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich chcących trzymać w ryzach swoje żywienie. Aplikacja kształtuje właściwe nawyki żywieniowe, a także stoi na straży regularności jedzenia (przypomina o zbliżającym się posiłku). Ponadto ułatwia planowanie menu i robienie zakupów spożywczych dzięki automatycznej liście zakupów.

Dzięki kompleksowemu wsparciu jakie oferuje nam Internet dostęp do ciekawych narzędzi, którymi są aplikacje mobilne aplikacji, sprawia, że dbanie o siebie nie jest już pracochłonne. Wykorzystajmy to i zainstalujmy na swoim smarftonie czy tablecie osobistego dietetyka, który towarzyszyć będzie nam wszędzie tak, gdzie będziemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *